Занатство

Назив: 
Црквени текстил
Cyrillic
Опис: 
У Јерменској цркви је, пре њеног рушења, затечено око 100 примерака различитог црквеног текстила. Њихов облик и сврха одговарају римокатоличком црквеном обреду, што је било у складу с верском оријентацијом новосадских Јермена и њихових свештеника из реда мехитариста. Највећи део сачуваног текстила је произведен у бечким професионалним мануфактурама, специјализованим за израду црквених утвари. Експонат је део изложбе "Јерменска црква у Новом Саду - избрисана баштина", ауторке Љиљане Лазић, историчарке уметности и музејске саветнице.
Место настанка културног добра: 
Беч
Држава настанка културног добра: 
Аустрија
Историјат: 
У октобру 1963. године у Новом Саду је срушена Црква Св. Гргура Просветитеља, популарно звана Јерменска црква. Током више од два века постојања, овај храм је био сведок напора његових верника и свештеника да га саграде, одрже, обнове и сачувају. Нажалост, у деценијама након Другог светског рата је поделио судбину ишчезлих новосадских Јермена. Рушење Јерменске цркве представља неизбрисиву грешку у послератном урбанистичком планирању Новог Сада. Део старог језгра града, чија је урбана матрица успостављена почетком 18. века, жртвован је савременој архитектури и новој саобраћајници. У сукобу новог и старог, црква је окарактерисана као „безвредно архитектонско дело“, чији опстанак није неопходан. Генерације Новосађана су тако остале ускраћене за део баштине, јединствене по свом културном, верском и архитектонском значају. О животу и последњим годинама постојања Јерменске цркве и њене мале заједнице остала је сачувана обимна архивска, документарна и фото-грађа, која открива све околности које су довеле до трагичног и непотребног рушења. Део драгоцене црквене заоставштине данас се чува у Музеју града Новог Сада и, након пола века, сведочи о некадашњем изгледу Цркве Св. Гргура Просветитеља.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Monday, September 22, 2014
Креатор записа: 
Јованка Лекић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Година настанка културног добра: 
1890
Назив(оригинални): 
Црквени текстил
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Област: 
Назив: 
Биста Светозара Милетића
Cyrillic
Опис: 
Гипсани модел бисте Светозара Милетића, према бисти Петра Самонова.
Историјат: 
Део изложбе "Бела Русија" Музеја Војводине, аутора виших кустоса Веселинке Марковић и Александра Петијевића.
Ауторска права: 
Музеј Војводине
Датум креирања записа: 
Monday, September 22, 2014
Креатор записа: 
Огњен Вукмировић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Назив(оригинални): 
Биста Светозара Милетића
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Институција: 
Област: 
Назив: 
Звоно Марије Трандафил
Cyrillic
Опис: 
Заслугом Марије Трандафил, 1872. године су изливена три звона за обновљену Јерменску цркву. Израђена су у Винернојштату, најпознатијој аустријској звоноливници у другој половини 19. века. На највећем звону (пречника 65 цм и тежине 250 кг) су, у плитком рељефу, изливене фигуре Марије Магдалене, Св. Катарине и Богородице. Стилизовани вегетабилни фризови украшавају горњи и доњи део звона.
Држава настанка културног добра: 
Аустрија
Историјат: 
У октобру 1963. године у Новом Саду је срушена Црква Св. Гргура Просветитеља, популарно звана Јерменска црква. Током више од два века постојања, овај храм је био сведок напора његових верника и свештеника да га саграде, одрже, обнове и сачувају. Нажалост, у деценијама након Другог светског рата је поделио судбину ишчезлих новосадских Јермена. Рушење Јерменске цркве представља неизбрисиву грешку у послератном урбанистичком планирању Новог Сада. Део старог језгра града, чија је урбана матрица успостављена почетком 18. века, жртвован је савременој архитектури и новој саобраћајници. У сукобу новог и старог, црква је окарактерисана као „безвредно архитектонско дело“, чији опстанак није неопходан. Генерације Новосађана су тако остале ускраћене за део баштине, јединствене по свом културном, верском и архитектонском значају. О животу и последњим годинама постојања Јерменске цркве и њене мале заједнице остала је сачувана обимна архивска, документарна и фото-грађа, која открива све околности које су довеле до трагичног и непотребног рушења. Део драгоцене црквене заоставштине данас се чува у Музеју града Новог Сада и, након пола века, сведочи о некадашњем изгледу Цркве Св. Гргура Просветитеља.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Friday, September 19, 2014
Креатор записа: 
Јованка Лекић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Година настанка културног добра: 
1872
Назив(оригинални): 
Звона Марије Трандафил
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Област: 
Назив: 
Орман
Cyrillic
Опис: 
Пар једнокрилних ормана има наглашене еклектичке елементе који су посебно изражени у аплицираној резбарији. Волуте и стилизоване лозице са цветовима и листовима постављене су на свим видним површинама, а у њиховој изради коришћена је и машинска обрада. Ормани су израђени у Футогу током последње трећине 19. века.
Историјат: 
Део сталне поставке Музеја града Новог Сада, под надзором музејског саветника, историчара уметности, Љиљане Лазић.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Wednesday, September 10, 2014
Креатор записа: 
Огњен Вукмировић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Област: 
Назив: 
Намештај
Cyrillic
Опис: 
Намештај у тзв. стилу другог рококоа био је типичан за четврту и пету деценију 19. века у средњоевропској уметности. У новосадску средину, као и у друге провинцијске крајеве Хабзбуршке монархије, стигао је са извесним закашњењем. То је један еклектичан стил који позајмљује и копира елементе са намештаја из 18. века и прилагођава их новом укусу. Ноге столице и столова се искривљују, појављује се резбарија, а машинска обрада постаје све чешћа.
Историјат: 
Део сталне поставке Музеја града Новог Сада, под надзором музејског саветника, историчара уметности, Љиљане Лазић.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Wednesday, September 10, 2014
Креатор записа: 
Огњен Вукмировић
Стил: 
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Област: 
Назив: 
Чинија
Cyrillic
Опис: 
Порцеланска чинија с поклопцем рад је Бечке мануфактуре порцелана из 1812. године. Израђена је од белог глеђосаног порцелана, у стилу касног класцизма који прелази у грађански бидермајер. Одликује се одмереним украсом, чистим линијама и одсуством сувишних декоративних детаља. Овако луксузан предмет примењене уметности коришћен је само у најсвечанијим приликама..
Место настанка културног добра: 
Беч
Држава настанка културног добра: 
Аустрија
Историјат: 
Део сталне поставке Музеја града Новог Сада, под надзором музејског саветника, историчара уметности, Љиљане Лазић.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Tuesday, September 9, 2014
Креатор записа: 
Огњен Вукмировић
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Година настанка културног добра: 
1812
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Област: 
Cyrillic
Фотографије: 
AddThis: 
Биографија: 

Уметнички столар, који је у Новом Саду имао радионицу у првој половини 19. века и право на сигнирање својих радова, што је била значајна привилегија и признање за изузетан квалитет.

Категорија: 
Пол: 
Мушки

Pages

Subscribe to RSS - Занатство