Метал

Назив: 
Велики топ (1518)
Cyrillic
Опис: 
Гравира на гвожђу Ручно прављен папир без воденог жига
Материјал: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Година настанка културног добра: 
1518
Назив: 
Звоно Марије Трандафил
Cyrillic
Опис: 
Заслугом Марије Трандафил, 1872. године су изливена три звона за обновљену Јерменску цркву. Израђена су у Винернојштату, најпознатијој аустријској звоноливници у другој половини 19. века. На највећем звону (пречника 65 цм и тежине 250 кг) су, у плитком рељефу, изливене фигуре Марије Магдалене, Св. Катарине и Богородице. Стилизовани вегетабилни фризови украшавају горњи и доњи део звона.
Држава настанка културног добра: 
Аустрија
Историјат: 
У октобру 1963. године у Новом Саду је срушена Црква Св. Гргура Просветитеља, популарно звана Јерменска црква. Током више од два века постојања, овај храм је био сведок напора његових верника и свештеника да га саграде, одрже, обнове и сачувају. Нажалост, у деценијама након Другог светског рата је поделио судбину ишчезлих новосадских Јермена. Рушење Јерменске цркве представља неизбрисиву грешку у послератном урбанистичком планирању Новог Сада. Део старог језгра града, чија је урбана матрица успостављена почетком 18. века, жртвован је савременој архитектури и новој саобраћајници. У сукобу новог и старог, црква је окарактерисана као „безвредно архитектонско дело“, чији опстанак није неопходан. Генерације Новосађана су тако остале ускраћене за део баштине, јединствене по свом културном, верском и архитектонском значају. О животу и последњим годинама постојања Јерменске цркве и њене мале заједнице остала је сачувана обимна архивска, документарна и фото-грађа, која открива све околности које су довеле до трагичног и непотребног рушења. Део драгоцене црквене заоставштине данас се чува у Музеју града Новог Сада и, након пола века, сведочи о некадашњем изгледу Цркве Св. Гргура Просветитеља.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Friday, September 19, 2014
Креатор записа: 
Јованка Лекић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Година настанка културног добра: 
1872
Назив(оригинални): 
Звона Марије Трандафил
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Област: 
Назив: 
Зидно огледало
Cyrillic
Опис: 
Раскошно зидно огледало израђено је у стилу другог рококоа, највероватније у некој чешкој радионици. На широки рам увијених линија аплицирани су бројни листићи од безбојног брушеног стакла, а равне стаклене плоче огледала гравиране су рокајним картушима. Овакав, изузетно луксузан предмет могао се наћи у аристократским добростојећим грађанским дoмаћинствима на подручју Војводине.
Држава настанка културног добра: 
Чешка
Историјат: 
Део сталне поставке Музеја града Новог Сада, под надзором музејског саветника, историчара уметности, Љиљане Лазић.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Tuesday, September 16, 2014
Креатор записа: 
Огњен Вукмировић
Стил: 
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Назив: 
Посуда за шећер
Cyrillic
Опис: 
У некој од немачких мануфактура израђена је сребрна посуда за шећер с поклопцем. Припада периоду касног историцизма, а елегантна профилација упућује на неокласицистичке узоре. Овакве посуде обично су биле део већих сервиса за чај и кафу.
Држава настанка културног добра: 
Немачка
Историјат: 
Део сталне поставке Музеја града Новог Сада, под надзором музејског саветника, историчара уметности, Љиљане Лазић.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Tuesday, September 16, 2014
Креатор записа: 
Огњен Вукмировић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Назив: 
Сребрни пехар
Cyrillic
Опис: 
Сребрни пехар звонастог облика, настао је око 1900. године у радионици Антипе Иванова Кузмичева, московског златара. Пресован и изнутра позлаћиван, пехар је украшен уским венцима, типичним за стил касног историцизма, а једним делом и сецесије.
Место настанка културног добра: 
Москва
Држава настанка културног добра: 
Русија
Историјат: 
Део сталне поставке Музеја града Новог Сада, под надзором музејског саветника, историчара уметности, Љиљане Лазић.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Tuesday, September 16, 2014
Креатор записа: 
Огњен Вукмировић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Година настанка културног добра: 
1900
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Назив: 
Грамофон
Cyrillic
Опис: 
У малој колекцији изложених грамофона, декоративношћу и величином издваја се комад марке „Зонофон“ (Zonophon), израђен у Немачкој око 1900. године. Крушкаста труба је изнутра плаво обојена и украшена цветним букетима. Овакви грамофони су почетком 20. века постали обавезан музички реквизит у новосадским кафанама и добростојећим грађанским кућама.
Држава настанка културног добра: 
Немачка
Историјат: 
Део сталне поставке Музеја града Новог Сада, под надзором музејског саветника, историчара уметности, Љиљане Лазић.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Friday, September 12, 2014
Креатор записа: 
Огњен Вукмировић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Година настанка културног добра: 
1900
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Назив: 
Трофејна лира
Cyrillic
Опис: 
Сребрна и позлаћена лира је даровно признање краља Александра Карађорђевића, некад изврсном, Женском певачком друштву из Новог Сада за постигнуте успехе на европским такмичењима између два светска рата. Вођа овог удружења, госпођа Милица Моч, иначе позната као доајен музичког живота у Новом Саду, сачувала је ову лиру и поклонила је Музеју града у знак сећања и као својеврсни омаж богатој музичкој прошлости нашег града.
Историјат: 
Део сталне поставке Музеја града Новог Сада, под надзором музејског саветника, историчара уметности, Љиљане Лазић.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Friday, September 12, 2014
Креатор записа: 
Огњен Вукмировић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија

Казанџија

Област: 

Овај занат, у виду израде судова и других предмета од бакра представља један од најстаријих заната у Србији, јер постоји више од пет векова. Реч казан је турског порекла.

Сматра се да је бакарно посуђе најпре израђивано у старим цивилизацијама Персије и Индије, које су биле богате бакарном рудом. Овај занат је у наведеним културама забележио највише домете.Бакарно посуђе имало је широку употребу у градским и сеоским срединама. Постојаност оваквих судова омогућавала је да се они користе за припрему и загревање хране на отвореном огњишту.

Иначе казанџијски еснаф био је прво занатско удружење где су занатлије постале и трговци бакром, калајем и разним казанџијским производима.

Казанџија прави углавном казане за ракију, али такође и казане за спремање хране, џезве и друге производе од бакра.При томе користи калупе и чекић. Део посуде у коме ће се налазити храна се калајише јер је оксид бакра отрован.

Посао је био изузетно напоран и захтевао је посебну опрему. Постојале су породице које су се овим занатом бавиле континуирано преко 150 година.

Казан је израђен од електролитичког бакра високе чистоће и добро је углачан ради лакшег прања.

У казан може бити уграђена мешалица или постављена решетка, која спречава контакт чврстих делова кљука са дном казана а самим тим и загоревање садржаја у казану током дестилације. Загоревање кљука се негативно одражава на органолептичке особине ракије.

У данашње време казанџије се баве само производњом казана за печење ракије, казана за топљење масти и искувавање рубља, прскалица за виноград, котлића и сл.

Materijal: 
Тип дигиталног документа: 
Subscribe to RSS - Метал