Potiče iz zanatlijske porodice. Slikanje je počeo da uči u ateljeu Arsena Teodorovića u Novom Sadu (do 1826.), zatim odlazi u Beč i studira na Akademiji (1828 — 1830). Počinje u klasi antike, a nastavlja istorijsko slikarstvo. Putuje u Italiju, gde ostaje tri godine upoznajući umetnost nazarena. Kopirao je stare majstore po galerijama i slikao portrete austrijskih oficira srpskog porekla. Posle Italije 1834. boravi u Novom sadu, a zatim u Sremskim Karlivcima, gde kopira portret mitropolita Stefana Stratimirovića. Godine 1837. nastanjuje se u Kikindi i otvara radionicu da bi 1840. prešao u Temišvar, pa u Arad gde ostaje do kraja života.
Bio je plodan slikar. Radio je uglavnom ikone, zidne slike i portrete. Naslikao je:
1837. zidne slike i nekoliko ikona u Molu
1838. ikonostas rumunske crkve u Fibišu (Fibiş) u Rumuniji
1839. ikonostas i zidne slike u Banatskom Aranđelovu
1841. ikonostas rumunske crkve u Kuvinu (Cuvin) u Rumuniji, premazan 1864.
1844. ikonostas i zidne slike rumunske crkve u Simbeteriju (Simbăteru) u Rumuniji
1845. ikonostas u Srpskom Sent Martonu (Sânmartin, Arad) Rumunija
1845—1846. zidne slike u srpskoj crkvi u Aradu
1846. ikonostas u Srpskom Svetom Petru
1847. ikonostas u Elemiru
1848. zidne slike u Novom Kneževcu
1854. ikonostas i zidne slike u Kumanima
1855. ikonostasu u Novom Miloševu
1857. zidne slike u Mokrinu
1858. ikonostas u Radojevu
1859. zidne slike u crkvi u Melencima
1861. ikonostas u Malom Bečkereku (Becicherecu Mic) (Rumunija)
1862. ikonostas u Varišalusu (Varişalu) (Rumunija)
1863. ikonostas u rumunskoj crkvi u Aradu
1865—1866. ikonostas u srpskoj crkvi u Aradu
1867. ikonostas i crkvi u Mikelki (Micălku) (Arad)
1868—1869. ikonostas u srpskoj crkvi u Gospođincima i
1970—1971. ikonostas i zidne slike u Ostojićevu
Ostavio je nekoliko uzornih portreta među kojima su Portret sinova (Matica srpska), Jelisaveta Ninković, Čovek u plavom, Devojčica sa ružom (Narodni muzej u Beogradu), Mala Kengelčeva, Portret žene u plavom (Galerija Matice srpske) i dr.
Tipičan je predstavnik bidermajera. U crkvenom slikarstvu je pod uticajem nazarena, sa iskrenim osećanjem za monumentalnost. U portretima je osećajan kolorista i vešt crtač karaktera.
Imao je više učenika, a njegov sin Dušan i unuci Stevan i Ivan bili su takođe slikari.